MESTRES, RECURSOS I NOVES TECNOLOGIES
En la societat actual, les noves tecnologies
formen una gran possibilitat d’accés a la informació i comunicació; tant en
l’àmbit personal com en el laboral. Les TIC són un recurs que potencia,
afavoreix i desenvolupa els processos de ensenyament – aprenentatge en els
infants.
En l’educació infantil l’ordinador es un
recurs més per tal d’aprendre i treballar gairebé tots els continguts
curriculars. Penso que és important introduir des de ben aviat els infants en
aquest món de les TIC, perquè actualment és una cosa que ens envolta de manera
continua; els telèfons mòbils, els ipads, les tablets, els portàtils o
ordinadors de sobre taula... A més, actualment existeixen molts recursos
tecnològics disponibles per tal que els mestres les introdueixin en la seva
metodologia. Ho poden fer dissenyant activitats per dur a terme a classe amb
diversos programes i aplicacions de treball multimedia constructivista per
generar un entorn d’aprenentatge dinàmic, però per a això, els mestres hauran
d’adoptar noves perspectives i entendre els canvis metodològics que aquestes
incorporacions suposen.
Les TIC a les escoles han de fomentar
l’esperit crític i estimular la creativitat i el treball en equip. Els mestres em d’incentivar la capacitat de
processar i d’estructurar les informacions que reben els infants. Així doncs
els docents haurem d’adoptar un paper d’orientador i col·laborador, que ajudarà
o guiarà l’infant sempre que ho reclami i necessiti, haurà de fer de mediador i
de dissenyador de les pròpies activitats que es duran a terme a l’aula.
Entre la gran varietat d’opcions possibles
tenim el JCLIC, un software lliure d’entorn intuïtiu immediat que ens servirà
per crear activitats didàctiques multimedia ideals per a treballar a l’etapa
d’educació infantil. Aquest programa ens ofereix la creació d’activitats
educatives multimedia com puzzles, sopes de lletres o relacions, entre
d’altres. Penso que com aquesta aplicació n’hi ha moltes més que ens poden ser
de gran ajuda a l’hora de planificar el treball dins l’aula, com programes que
ajuden a il·lustrar, amb els que podem explicar contes, diverses webs que
ofereixen multitud d’activitats, cançons, contes... a més podem introduir
alhora en una sola activitat les TIC i l’idioma estranger a l’aula, ja que hi
ha enorme quantitat de pàgines que ens ofereixen activitats de diferents
nivells de dificultat en anglès. A més de cançons que ajuden a introduir els
infants en aquest altre entorn també important, sobretot en un futur.
Actualment, són molts els recursos que hi ha a
l’abast de la comunitat educativa, només cal una mica d’interès i començar a
fer-ne ús!!
Fins aviat!!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada