diumenge, 14 d’octubre del 2012

La incorporació de noves tecnologies implica modernitat?



 Després de la classe d’Alfabetització Digital de la setmana passada, on vam veure un vídeo titulat “Tecnologia o metodologia”, m’he plantejat aquesta qüestió: “ La incorporació de les noves tecnologies implica modernitat?”.  La veritat es que el dubte se’m planteja després de veure el vídeo i pensar sobre el que havia vist i llegit a l’article de Juana Maria Sancho: “Tecnologías para educar. Soluciones o nuevos problemas”.
Aquí os deixo el link del vídeo per a que hi pugueu fer una ullada: 
Doncs bé, es cert que d’uns anys ençà s’han introduït a la nostra vida quotidiana les noves tecnologies, ja siguin telèfons mòbils, ordinadors, gps’s, mp3, pen drives i tot un seguit d’objectes que ens faciliten la vida durant el dia a dia. Tots aquests objectes s’han introduït en molts àmbits, tant en grans empreses com en escoles o, fins i tot, en l’àmbit privat de les persones.
Pel que fa  a les escoles ens plantegem aquest gran dubte de si realment la introducció d’aquests nous materials comporta una modernització dels centres educatius o tant sols es tracta d’una ampliació d’infraestructures.
El cas es que en molts centres, com observem al vídeo que he penjat anteriorment, tot i la inserció d’ordinadors o pissarres digitals a les aules, es continua fent ús dels mateixos mètodes educatius, cosa que no provoca un avenç en l’educació, sinó tant sols una introducció de nous materials didàctics a l’aula, però que no modifiquen la manera d’ensenyar – aprendre.
El millor en aquests casos, seria que no només es tractés d’introduir els elements tecnològics a les aules, sinó que també es modernitzessin les metodologies educatives, per tal d’integrar de la millor manera possible aquests elements en l’àmbit educatiu, i així poder treure’n el màxim profit possible podent afirmar així que tenim escoles modernes, on els infants aprenen en consonància amb les noves tecnologies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada