Després de la
classe d’Alfabetització Digital de la setmana passada, on vam veure un vídeo titulat
“Tecnologia o metodologia”, m’he plantejat aquesta qüestió: “ La incorporació
de les noves tecnologies implica modernitat?”. La veritat es que el dubte se’m planteja
després de veure el vídeo i pensar sobre el que havia vist i llegit a l’article
de Juana Maria Sancho: “Tecnologías para educar. Soluciones o nuevos problemas”.
Aquí os deixo el
link del vídeo per a que hi pugueu fer una ullada:
Doncs bé, es cert
que d’uns anys ençà s’han introduït a la nostra vida quotidiana les noves
tecnologies, ja siguin telèfons mòbils, ordinadors, gps’s, mp3, pen drives i
tot un seguit d’objectes que ens faciliten la vida durant el dia a dia. Tots
aquests objectes s’han introduït en molts àmbits, tant en grans empreses com en
escoles o, fins i tot, en l’àmbit privat de les persones.
Pel que fa a les escoles ens plantegem aquest gran dubte
de si realment la introducció d’aquests nous materials comporta una
modernització dels centres educatius o tant sols es tracta d’una ampliació d’infraestructures.
El cas es que en
molts centres, com observem al vídeo que he penjat anteriorment, tot i la
inserció d’ordinadors o pissarres digitals a les aules, es continua fent ús
dels mateixos mètodes educatius, cosa que no provoca un avenç en l’educació,
sinó tant sols una introducció de nous materials didàctics a l’aula, però que
no modifiquen la manera d’ensenyar – aprendre.
El millor en
aquests casos, seria que no només es tractés d’introduir els elements
tecnològics a les aules, sinó que també es modernitzessin les metodologies
educatives, per tal d’integrar de la millor manera possible aquests elements en
l’àmbit educatiu, i així poder treure’n el màxim profit possible podent afirmar
així que tenim escoles modernes, on els infants aprenen en consonància amb les
noves tecnologies.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada